girl=materialistic???

Friday, November 5, 2010

urm...bg lelaki2 kt luar 2, msti dorg setuju yg pompuan zaman skang ni sumernye materialistik...why??     
 bg pompuan plak,mayb ade yg setuju mayb ade yg bantah jgk kot...but for me,i'm agree that girls are materialistic...

cool dlu...jgn marah2..bce dlu pe aku nk tulis ni...hehe

ok..straight to the point..sbb pe aku stuju pompuan ni materialistik?aku ade alsan aku sndiri nape aku ckp cm2..

firstly...pompuan skang ni rmai yg berkerjaya..blaja tinggi..so,why not they find a good man as their husband??n hidup sng??blaja tnggi2,penat2 perah otak..tbe2 dpt laki yg menganggur..lower dr dorg..confem2 la hidup susa..pape bkaitan rumah tgge,anak2..arapkan duit bini..yg si laki ni untung sgt2 la..keje gaji rndah un,leh hdup sng..mkn duit bini..sumer hal bini yg uruskan...laki ni un jdk malas nk keje..sbb dpt bini kayer..ape kes??bkn aku nk pndg rndah,but as a woman,dorg msti la nk idup sng...sape yg nk idup susa?? kpada yg laki..jgn mrh la aku ckp cm2..mcm laki ni amik kesempatan plak...ini cume pndapat smata2...lgpn bg aku,byk situasi cmni yg blaku..mane aku taw:???aku tibai ja...sbb ni pendapat semata2..hahaha

second...ade beberapa kes jgk sal penceraian sbb si suami terlalu merendah diri...mane x nye,si bini lulusan ijazah,gaji besar,keje office..yg si suami plak,stakt lulusan spm,gaji kecik...mase bcinte mmg la sumenye ok..si laki ckp..'i akan berusaha smpai berjaye'./..n yg si pompuan plak ckp..'xpe..nti i support la u same..suami isteri kne la slng membantu'..ye x??hehe..tp bile da kawin...situasinye mayb da jd len..si suami akn jdk merendah diri n tercabar bile masyrakat sekeliling asyik dok ckp die mkn duit bini jek..yela..gaji kecik tp idup sng..last2..sbb xthn dgr ckp2 org..si laki ni un jd hot temper..then,membawa kpd penceraian..itu yg paling pompuan xnk..

huh.stkat ni 2 reason ja yg aku boleh pk scare logik akal..n pndapt aku sbg pompuan..lau nk taw lg byk...search la sndiri or lu pikir la sndiri..(ikt gaya nabil ckp)


p/s~mayb bg sesetengah korg penggunaan perkataan 'pompuan' 2 agk rude..tp bg aku bnde ni bese ja..bhasa pasar...mcm korg ckp jgk la..ade ke korg ckp 'perempuan' lau smbg ngan membe2..mcm agk skema di situ ye..heheso,lau ade yg xselesa ngan penggunaan kate ni..im sorry!!

0 comments: